31 august 2010

Pensées..


..organisée

  Am incercat sa gasesc cuvintele potrivite pentru a defini “gandul”, dar mintea mea a luat-o razna..s-a inundat cu o mare de idei. Am aflat..nu am aflat..am simtit ce este gandul! Gandul: o fasie invizibila, dintr-un material inexistent care se formeaza in jurul libertatii de a alege, formand un haos organizat, in care pentru a te regasi, trebuie sa renunti la frica.
 
  Am cautat o comparatie, este exact ca atunci cand umpli o piscina cu apa. Dupa ce piscina e plina cazi in ea. Urmatorii pasi: iti gasesti echilibrul, cauti locul pe unde poti sa iesi,  astepti sa dispara stropii de apa de pe pielea ta, in final o sa mai ramana unul sau doi mai rezistenti..dar o sa dispara si ei, dupa aceea lasi apa din piscina sa se scurga...
 
  La fel cum piscina este invadata de apa asa iti este si mintea invadata cu ganduri. Incepi sa iti auzi propriile cuvinte, sa vizualizezi actiuni nepetrecute, in final alegi un singur gand, mai multe dorinte, un singur drum, dupa un timp dispare totul, ramane amintirea, se naste trecutul!

  Tocmai am realizat ca exista o frica pe care nu o simte nimeni, deci este o “frica inexistenta”. Ea se naste de fiecare data cand facem o alegere, chiar si cea mai simpla alegere. Nu se gadeste nimeni ca ar putea sa fie alegerea nepotrivita!? De unde stim daca e bine sau nu!? Raspunsul este “nu stim, si nu vom afla niciodata”!
  Toate au un scop! Aceasta “frica inexistenta” are scopul de a mentine calmul aproape, haosul departe si lasa loc curajului de a alege, de a gresi, de a fi om!


“Sa nu mai ai nimic in comun cu oamenii decat faptul de a fi om” – Emil Cioran



Niciun comentariu: